9 Mayıs 2011 Pazartesi

Her yanım çocuk olsa!


Serseri bir zaman yolcuyum ben. Dedim ya delinin tekiyim evet zirzopum ben!
Ağustos ayının sıcak bir yaz günün de anacığımın tek başına beni leğene doğurmasıyla başladı maceram. Ondan kelli  var biraz tahta eksikliğim.:)
3 kardeşin en ortancasıyım ben.Öyle ki ne yapsa yeridir bir abi , bir küçük kız kardeş!
“Aman kızım ağabeyin  o senin , sen sesini çıkarma”
“O senden küçük ablası , sesini çıkarma”
Ortada kaldım! Konuşacak çok şeyim varken, yazdım durdum…
Ağabeyimin yıllar yılı uyguladığı şiddet bizim evde hep askıda kaldı. Yemediğim dayak kalmadı.Küçük kardeşin üstüne yürürken bile ben deniz atladım ortaya ” hayırrrrr o’na vurma bana vurrr!”
Ağabeyimin büyüme evresinde gerçek bir plastik top görevi gördüm. Kara kutunun içerisindeki ateri oyunlarının bilumum canlı performansı oldum..
” şşş bana bak! “
“he ağbi!” 
“adukettttttt!!!”
“annnnaaaaaaaaaaa!!
“ene salak düştü!”
“ne vuruyon beee! Babama sölicem akşammm”
Küçük tırnağını uzatıp, onu kız kardeşine “ bak bakim bana “ diyip, haşince gözüne sokan, ve gözünün akından kan gelmesine sebep olan bir ağabeyim vardı benim.  Çorapların içine bez bol topunu sokuşturup o topla soba borusuyla basketbol oynar iken, birden bir hışımla topu küçük kız kardeşin kafasına ataraktan bayılmasına sebep olan da benim ağabeyimdir…

Ama halası ondan habersiz kocaya kaçtığı için el öpmeye geldiğinde ayakkabısının tekini  bilmem kaç sokak ötedeki inşaatın bodrum katındaki biriken suya atan ,yengesi dedikodu yapacak diye evden kovduğunda o hışımla vitrinin altında duran boşluğa gazete kağıdını yakıp, olay mahalinden hızla uzaklaşan ,en yakın arkadaşına küfür ettiği için mahallenin azman kızı “Azime’yi” dövüp , anasını babasını kapıya getiren, ağabeyi ile sapan yapıp kuş vuran, çamurla bilumum sanat eseri yapacağım diye lağımlı çamuru eve getiren, çöplükte gezen, güvercin besleyen, futbol oynayan, erkek gibi ıslık çalan, bisikletle taklalar atan, erkek Fatma diye anılan da benim ben! 
Her yanım çocuk olsa! Zamanı fır döndürsem..gitsem yine ortalığı duman etsem..mutlu olsam ,mutlu olsam,sonsuz mutlu olsam! 

Çocuk olsak/mutlu olsak!

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Ne güzel yazmışsın Gülçin. Keşke çocuk olabilsek tekrar...

özgekuzey dedi ki...

sen neden daha yazmıyorsun ya,okudum güldüm de güldüm:))